אודותינו

בעידוד ההגנה הוקמה ב-1925 בשפך הירקון פלוגת דייגים שמעבר לעיסוקה בדייג נועדה לעסוק בקשר לים מהיבטים נוספים. במשך הזמן נקראה "נערי הירקון" ובהמשך ב-1927 "הסקציה הימית של הפועל" (הפלוגה הימית הפועל ת"א).

ב-1928 וב-1929 נבנו הסירות "סנונית" ו-"נחשון" ששימשו את החברים לצורך לימוד, הכשרה וצבירת נסיון ימי. שמאוחר שימש את הישוב בא"י בנושא ההעפלה.

ב-1934 מתחילים החברים לפעול במסגרת ההעפלה. ראשוני המלווים של אניות המעפילים, היו חברי הפלוגה הימית. ב-1935 נרכשת סירת המנוע הראשונה "טרומפלדור". וב-1936 בזמן הקמת נמל ת"א. שימשו חברי הפלוגה כולל הסירות (עוד לפני הגעת הדוברות ששימשו לפריקה) ככוח העבודה הראשון. בהמשך המשיכו להפליג ולהכשיר עצמם למשימות ההעפלה.

בשבועות 1939 יוצא שיוט ערים הראשון בין ת"א לחיפה בו מנצחת הסירה "נחשון". כבר אז מתחילה המסורת של שייטי הפועל בניצחונות בשיוטים. בספטמבר מגיעות לחוף ת"א ספינות המעפילים TIGER HILL ו- דורה כאשר אנשי הימייה היו המלווים. מורד הדרך מרחוב הירקון (ליד מלון דן) לשפת הים נקרא ע"ש הספינה TIGER HILL. אם פרוץ מלחמת העולם השנייה מתגייסים חברי הפלוגה ליחידות הצי של הצבא האנגלי.

במאי 1941 יוצאת ספינת חיל הים הבריטי בפיקודו של כתריאל יפה ז"ל איש הסקציה הימית של הפועל, כשעל סיפונה 23 אנשי הפלוגות הימיות ביניהם גם חברי הסקציה (בליווי קצין בריטי) למבצע ,שמטרתו הייתה, פיצוץ בתי הזיקוק בטריפולי שבלבנון. הספינה על צוותה נעלמה. המונח "כ"ג יורדי הסירה" ניתן ככינוי לחברינו שלא חזרו. בית הספר הימי בעכו נקרא לזיכרם "כ"ג יורדי הסירה – בית ספר לקציני ים עכו". בת"א הוקם לוח הנצחה ושלט הנצחה ברחוב אוסישקין בטיילת בירקון בקרבת אוסישקין 3 בו מאוכסנות הסירות של המועדון הימי.

אודותינו

במשך השנים הבאות הכשירה הסקציה שייטים, עסקה בעזרה למבצעי ההעפלה, השתתפה במחנות הימיים והשתתפה בשיוטי ערים ואליפויות חתירה. (כל זאת בסירות גדולות עם צוותים גדולים). המועדון היה ממוקם בשני צריפים על גדות הירקון. ב-1953 נבנה בנין המועדון "בית הימיה" ברחוב אוסישקין 3, המשמש אותנו גם כיום.

ב-1959 שינתה הסקציה את פניה והחלה בפעילות בשייט הספורטיבי התחרותי. המועדון ממוקם בירקון אוסישקין 3 כשהיציאה לים הייתה משפך הירקון. ההתחלה הייתה בסירה אחת מדגם "סנייפ" או בשמו העברי "חרטומן" כאשר בהמשך מספנות העוגן בנו לנו סירות נוספות. באותו זמן הצטרף דגם ההולנדי המעופף, שהיה אמור להשתתף באולימפיאדת רומא באיטליה עם צוות של המועדון. בתחילת שנות ה-60 התחילו להפליג בדגמים 420 וקרוול. במשך השנים נוספו דגמים נוספים. 470, אופטימיסט, לייזר וגלשנים.

בתחילת שנות ה-70 עם הקמת של מרינה ת"א חלק מפעילות המועדון עברה למרינה. כיום רוב פעילות המועדון מתבצעת במרינה בת"א.

במשך השנים פעל המועדון כחלק ממרכז הפועל במדור וועדת הים. עם שינוי החוק שנעשו בפעילות הספורט במדינת ישראל והחובה להפוך לעמותות. הפך המועדון לעמותה עצמאית במסגרת מרכז הפועל בשנת 1989. לאחר שינוי נוסף בחוק הוקם ב-1995 איגוד השייט בו חברים מועדוני השייט התחרותיים.

במשך השנים זכו שייטי המועדון בהישגים רבים הן במישור הארצי והן במישור הבינלאומי. שייטי המועדון זכו במדליות רבות הן באליפויות אירופה והן באליפויות עולם בדגמים השונים. ב-1988 לראשונה שייטים ישראלים משתתפים באולימפיאדה ובהם שייטי המועדון האחים רן ודן טורטן בדגם 470.
מאז שייטות ושייטי 470 גולשות וגולשים מהמועדון מיצגים את המועדון באולימפיאדות השונות.